Жовтень видався надто довгим. В листопад я вступаю геть не такою людиною, з якою розпрощався вересень. Тридцять один день — і здоровенний шмат життя. Ціла епоха.

Початок жовтня обіцяв бути веселим. По-літньому теплий вересень трохи охолов, у глибинах почали прокидатись надії на бабине літо, серце приємно защемило від кохання до осені.

  1. Навпрочуд цікава пані Христина розпочала боротьбу з ранковим сном. Я ставив на її програш.
  2. На мене навалилась ціла купа завдань і зобов’язань, з якими я спочатку тиждень — а потім і другий — успішно справлявся, не усвідомлюючи, що це був особливий Божий подарунок мені перед остаточним прощанням.
  3. 15 жовтня їздив на баптистську конференцію до Києва. Учасниками були ключові пастори та керівники церков з усіх областей України, я був перекладачем головного спікера. Дуже прикольно дивитись на баптистів крізь православні очі (що я нині маю).
  4. 19 жовтня завіз дружину до реанімації.
  5. 20 жовтня з щасливого чоловіка і тата залишився лише татом.
  6. 22 жовтня у чудовий сонячний день поховав ту, в кого був закоханий від юності. Їй було 24, коли я її покохав, в своєму щоденнику в ’95 вона писала, що рада цікавим стосункам з 16-літнім хлопакою, бо вони ні чим не загрожують, це лище щира дружба. Два роки по тому ми обмінялись обручками, а ще два роки згодом вона подарувала мені доцю. А потім сина. Два прекрасних роки до шлюбу, 12 солодких років у шлюбі, і тепер від цього лишились одні лише добрі спогади і поки що страшенно пекучий біль…
  7. Оформляв у Вінниці усякі папери, що годиться робити по смерті людини.
  8. 29 жовтян повернувся з дітьми до Рівного, застав епідемію істерію грипу.
  9. Живемо утрьох, звикаємо до нових розкладів.

Серед ночі прокидаюсь, щоб обняти її тепле тіло… І закусивши губу, просто ретельніше закутуюсь у ковдру. Зранку чекаю її дотику до моєї часто неголеної щоки… І закусивши губу, йду ставити чайник.

Може й слід було справді підвести якісь підсумки, а нічого не підводиться. Я став, мов сліпе кошення. Сьогодні взнав, що ми платимо абонплату за телефон (коли платив за квартиру на наступний місяць) — бо це робила раніш вона. І ще зіліон інших речей, і про деякі я навіть і гадки не мав. Я взнав, що у мене купа справжніх друзів, і що дуже багато людей любили Марину і на їхнє життя вона мала незаперечно позитивний вплив. Та коли б моя воля, я б радше залишився невігласом щодо цього всього, та лиш би моя утіха була поряд…

Ще є така цікава річ, що нині у мене є теща, та нема дружини. Це або жарт життя, або в житті іноді бувають реальні обломи…

