Клава на пузі дістала вкрай. Тобто, сама клава чудова, усе як я люблю — довгі Enter з Backspace, Delete не одразу над стрілочками, а вище — через порожній проміжок, клавіші не впритул одна до одної, і тиснути їх приємно, бо вони мов живі — з-під пальців хочуть вилізти і так проникливо цокають. Уся така, як потрібно мені. Це повна відповідність характерів, повна гармонія. І на пузі моєму вона не випадково — не інакше, доклалися вищі сили.
Але послухайте. Коли сидиш на дивані з нетбуком і вештаєш тирнетрями завзято працюєш, пальцям іноді обридає тертись один об одного (дуже тісна вбудована клавіатура). Тоді із шухляди дістається моя чарівна й вірна, ніжно береться за штекер, обережно та впевнено встромляється в роз’єм нетбука. Скільки краси, скільки глибинного змісту, яка єдність! Нам буде зараз так добре!
І тут настає реальна холєра. Мої налаштування розкладок зриваються і летять у вирій, залишаючи мене з одним лише богомєрзким EN_US. Нє, звісно, можна пару раз клацнути і знову мати щастя, але це ж неподобство. Після третього разу здається, що краще б вона сказала, що їй болить голова чи що сьогодні ну ніяк не можна.
Я її приборкав. Хоча ні, я приборкав нетбук. Він, певно, заздрив нашому щастю. Тепер у нас знову повна гармонія, я її ніжу пальцями, а вона мені гарно цокає (і у нас з нею виходять гарні здоровенькі розовощокі сторінки перекладів).


Далі власне нотатка по ходу, протокол приборкання, щоб не забути, якщо раптом від обурення нетбук знову здохне, чи якщо я усе ж знайду час налаштувати собі десктоп. Нотатка буде нецікава тим, у кого свідомість спотворена Windows.

Отож,
Маємо:

  • Debian GNU/Linux Squeeze
  • XFCE 4.6.1
  • xfce4-xkb-plugin 0.5.3.2-1
  • xorg 1:7.4+4

Суть проблеми: Налаштовуємо плугін (аплетик панелі) на використання потрібних розкладок і способи перемикання між ними (і композитна клавіша, кому цікаво). Система без xorg.conf, додаткових конфігурацій для HAL стосовно клавітури нема. При під’єднанні зовнішньої клави всі налаштування аплета (чи що було налаштовано через setxkbmap) десь діваються, задіюється лише одна розкладка EN_US, додатові опції відключаються.

Вирішення: Недовгий пошук привів до того, що це діло керується файлом /etc/default/keyboard (якщо є). Тобто реально керується правилом HAL у файлі /usr/share/hal/fdi/policy/10osvendor/debian-x11-keymap.fdi, який читає /etc/default/console-setup, а той вже читає /etc/default/keyboard
У мене ось так:

XKBMODEL=”pc104″
XKBLAYOUT=”us,ru,ua”
XKBVARIANT=”,typewriter,unicode”
XKBOPTIONS=”grp:caps_toggle,grp_led:caps,lv3:ralt_switch,compose:rctrl”

Далі перезавантажити машину або перезапустити HAL:

su -c /etc/init.d/hal restart

Всі інші способи (наприклад, створення свого правила для HAL чи редагування готового) слід вважати на Debian некошерними і шкідливими для карми.

